43 tips voor meer likes op Facebook

Hoe kun je meer likes op je Facebookpagina krijgen? Het kan heel frustrerend zijn om veel tijd in Facebookmarketing te steken, en dan niet de gewenste resultaten te zien. Vooral als je ziet dat andere pagina’s wel meer vind-ik-leuks krijgen en je eigen pagina achter blijft. Met de 43 tips die in dit artikel worden besproken, kun je er voor zorgen dat je direct meer Facebookvolgers krijgt. Als je de tips toepast, zul je, voor je het weet, 5.000 likes (of misschien wel meer) hebben.

1. Plaats persoonlijke foto’s, geef mensen een inkijkje in jouw leven

Het plaatsen van alleen maar promotionele berichten over jouw producten en diensten, kost je volgers en betrokkenheid. De sleutel tot een succesvolle Facebookpagina is een mix aan berichten. Je kunt dit doen door meer persoonlijke foto’s of foto’s gemaakt achter de schermen van jouw bedrijf te plaatsen. Het maakt je pagina persoonlijker en helpt je om op te vallen naast andere Facebookpagina’s. Uiteindelijk zal het je ook meer likes opleveren.

2. Word een geweldige digitale verhalenverteller

Al sinds de steentijd vertellen we elkaar verhalen, we houden ervan en we zijn allemaal natuurlijke verhalenvertellers. Het vertellen van verhalen is één van de meest fundamentele communicatiemethoden en het werkt ontzettend goed op Facebook! Wanneer iemand ons een verhaal vertelt, proberen we het verhaal te beleven. De pagina’s die de beste verhalen vertellen, zullen beter in het geheugen van mensen blijven hangen.

3. Word een expert in het laten zien van je product, in plaats van het promoten van jouw product.

De tijd van het plaatsen van promotionele berichten op Facebook is nu echt voorbij! Mensen én Facebook zelf vinden het niet leuk meer en mensen reageren er niet meer op. Om deze maand nog meer Facebooklikes te krijgen, moet je jouw producten of diensten aan mensen laten zien, in plaats van deze te promoten. Laat je volgers zien wat resultaten zijn van jouw product of dienst, of hoe jouw product werkt, hoe men jouw product kan gebruiken. Je volgers zullen het geweldig vinden om in ieder bericht de toegevoegde waarde van jouw product of dienst te zien. Mensen houden van dit soort Facebookberichten en zullen ze delen met hun vrienden.

DoveDove is een Nederlands merk wat heel erg inspeelt op het resultaat van het gebruik van hun producten. In plaatst van dat ze enkel de douchegel verkopen, vertellen ze het gevoel wat je krijgt als je hun product gebruikt. In onderstaand voorbeeld, ook te bekijken door deze link aan te klikken, geeft Dove een verwenpakket weg, maar zelfs als je dit pakket niet wint, zou je het product graag willen kopen!

4. Plaats virale foto’s

Uit diverse onderzoek is gebleken dat het plaatsen van berichten die al eerder succesvol bleken, een succesvolle manier is voor het creëren van meer betrokkenheid en het krijgen van meer likes. Simpelweg iets plaatsen wat je op Google hebt gevonden, werkt niet. Er zijn verschillende bronnen voor het plaatsen van berichten die al eerder succesvol bleken te zijn, maak daar gebruik van. Je kunt virale foto’s of afbeeldingen van andere pagina’s delen op jouw pagina.

5. Plan je berichten in (zodat je meer tijd kunt besteden aan het contact met je volgers)

Een veelgemaakte fout die bedrijven maken op Facebook, is dat ze een bericht plaatsen en vervolgens een paar weken niets van zich laten horen. Je kunt dit vergelijken met één dag werken, om vervolgens weer weken vakantie te hebben. Als je op deze manier inconsistent bent, ga je niet de doelen bereiken die je hebt opgesteld. Je krijgt meer likes als je consistent berichten plaatst, want mensen zien jouw pagina vaker voorbij komen. Het is een goed idee om een schema te maken voor het inplannen van berichten. Mocht je nog geen schema hebben, begin dan met het plaatsen van 1 tot 3 berichten per dag. Log een paar keer per dag in om te reageren op de reacties van volgers op jouw berichten of op een andere manier betrokkenheid laten zien.

6. Bestudeer de Facebook statistieken

Wat werkt wel en wat niet? Het is belangrijk om regelmatig naar de Facebook statistieken van jouw pagina te kijken. Door goed te kijken naar de statistieken, weet je wat voor jou de beste tijd is om berichten te plaatsen, welke berichten de meeste betrokkenheid creëren en wat jouw beste berichten zijn.

7. Maak gebruik van Facebookadvertenties

Als je nog geen budget hebt voor het plaatsen van Facebookadvertenties, is het een goed moment om hier wel een budget voor te creëren. Iedere dag stijgt de prijs van advertenties een beetje, omdat er meer advertenties zijn dan dat er ruimte is voor de advertenties. Bedrijven moeten dus steeds meer betalen om er voor te zorgen dat mensen hun advertenties kunnen zien. De advertenties van Facebook kunnen nuttig zijn voor ieder bedrijf. Met 1,6 miljard gebruikers is Facebook groot genoeg om wie dan ook ter wereld, waar deze persoon ook is, te bereiken.

8. Nodig je vrienden uit jouw pagina te volgen

Het is een goed idee om je vrienden uit te nodigen jouw Facebookpagina te volgen, maar nodig niet iedereen uit om je pagina leuk te vinden. Nodig alleen de mensen uit die er een voordeel van hebben om jouw pagina te volgen. Daarvoor moet je eerst naar je vriendenlijst kijken. Wie zou jouw pagina interessant en relevant vinden? Stel je voor dat je een pagina over fitness hebt. Dan nodig je je vrienden uit die bezig zijn om gezonder te leven en dagelijkse tips over fitness kunnen gebruiken. Vrienden uitnodigen om jouw pagina te volgen, is heel simpel.

Schermafbeelding 2016-07-04 om 16.57.21Ga naar jouw Facebookpagina en klik rechtsboven op de drie stipjes. Kies daar voor de optie ‘Vrienden uitnodigen’.

9. Zorg ervoor dat vrienden hun vrienden gaan uitnodigen

Jouw vrienden kunnen ook hun vrienden uitnodigen om jouw pagina te volgen. Je hebt dan iemand nodig die jouw pagina net zo leuk vindt als jijzelf (of iemand die bij je in het krijt staat) en mensen voor jouw pagina gaat uitnodigen. Het aantal likes kan hierdoor snel stijgen!

10. Geef iets leuks weg

Een leuke weggever op Facebook kan mensen net dat extra zetje geven om jouw Facebookpagina te gaan volgen. Mensen vinden weggevers nou eenmaal geweldig! Het is dan wel belangrijk dat, voordat je de weggever introduceert op je pagina, je al een kleine groep volgers hebt. Deze groep volgers zal jouw bericht namelijk gaan delen, waardoor andere mensen dit bericht zien en ook jouw pagina gaan volgen om kans te maken op jouw weggever.

11. Publiceer content die altijd populair blijft.

Deze populaire content bestaat uit alle tijdloze berichten op jouw blog. Deze blogberichten zullen altijd een toegevoegde waarde blijven leveren aan jouw publiek en blogberichten zullen nooit gaan vervelen. De reden waarom het zo belangrijk is om continue populaire content te blijven plaatsen, is omdat deze relevante content de mensen steeds weer terug laat komen op jouw blog of website. Zelfs maanden nadat het oorspronkelijke bericht was gepubliceerd. Mensen gaan het bericht ook opnieuw delen, wat je helpt om meer Facebooklikes te krijgen.

12. Noem en tag mensen wanneer dit kan

Wil je een inventieve manier om meer ogen op jouw berichten gericht te krijgen? Tag dan invloedrijke mensen in jouw Facebookbericht voordat je het plaatst. Als je dit doet, bereik je hun Facebookvolgers. Tag niet zomaar iemand lukraak, want dat irriteert hen. Het moet dus wel relevant zijn.

Zo plaatste ik laatst een bericht waarin ik Ninke van der Leck bedankte voor het fijne interview over mijn bedrijf. Hierdoor werd dit bericht ook weergegeven in het nieuwsoverzicht van de volgers van Ninke.

Anne 12 juni

13. Plaats berichten wanneer jouw volgers online zijn

Het is tijdverspilling als je berichten plaats wanneer iedereen aan het slapen is. Je bereikt dan weinig mensen met jouw bericht. Minder bereik betekent minder betrokkenheid en minder berichten die worden gedeeld.

Je kunt de Facebook statistieken gebruiken om te zien wanneer jouw volgers online zijn. Als jouw pagina nieuw is, zijn er nog niet veel statistieken voor jouw pagina. Experimenteer dan met het plaatsen van berichten om 12, 2 of 3 uur in de middag of 6 of 9 uur in de avond.

14. Voorzie jouw Facebookafbeeldingen van jouw eigen logo

In een blog dat ik eerder heb geschreven, geef ik handige tools voor het maken van fantastische afbeeldingen. Voorzie de afbeeldingen die je maakt van het logo of de kleuren van jouw bedrijf. Mensen kunnen zich de afbeeldingen dan makkelijker herinneren. Bovendien weten mensen waar het bericht oorspronkelijk vandaan komt als het bericht wordt gedeeld.

15. Deel interessante (en altijd relevante) content

Je wilt interessante content delen, omdat het je meer betrokkenheid oplevert en meer mensen jouw berichten gaan delen. Dit is een simpel algoritme dat je meer Facebooklikes op kan leveren. Hoe beter de betrokkenheid bij jouw pagina en hoe meer er van jouw pagina wordt gedeeld, hoe vaker je in het nieuwsoverzicht naar voren komt. Dit betekent meer likes!

16. Bepaal de interesses door het gebruik van Doelgroepstatistieken

Het bepalen van de interesses van jouw fans zorgt ervoor dat je weet wat jouw volgers interessant vinden en wat voor type content ze graag zien of lezen. Je kunt dit bepalen door het gebruik van Doelgroepstatistieken in Advertentiebeheer. Als je dit gaat doen, kun je zoeken naar de pagina’s die mensen volgen als ze een bepaald onderwerp leuk vinden. Je zoekt hierbij naar bijvoorbeeld een hobby van iemand.

17. Link naar jouw Facebookpagina in je persoonlijke profiel

Je kunt jouw zakelijke Facebookpagina consistent laten zien door deze pagina toe te voegen aan je persoonlijke Facebookprofiel. Ga naar jouw eigen Facebookprofiel, klik op het tabblad Info en voeg bij werkgever jouw Facebookpagina toe. Hierdoor link je op jouw Facebookprofiel naar de Facebookpagina van jouw bedrijf.

intro_profiel_facebook

18. Organiseer een wedstrijd met een andere pagina

Het organiseren van een wedstrijd, samen met een andere pagina, zal je veel nieuwe likes opleveren. Eerder in dit artikel werd al genoemd dat je iets weg kunt geven op jouw pagina. Als je een wedstrijd met een andere pagina organiseert, kun je het vergelijken met een weggever, alleen dan als samenwerking met een andere pagina met een soortgelijke of overlappende doelgroep.

Een voorbeeld: stel dat jij schoenen verkoopt en je kunt met iemand samenwerken die in de damesmode zit. Het is dus geen directe concurrent van je. Je kunt dan producten op elkaars pagina weggeven en de berichten over plaatsen op beide Facebookpagina’s. Zo krijg je nieuwe likes vanuit de andere pagina en vice versa.

19. Voeg een likebox toe aan je blog

Je kunt op een hele makkelijke manier snel meer likes toevoegen aan je Facebookpagina. Dit doe je door een likebox te installeren op je blog. Als je een beetje een goede blog hebt, die ook populair is, is het zonde om de bezoekers van je blog niet toe te kunnen voegen aan je Facebookpagina. Via de likebox op je blog kunnen mensen gemakkelijk door klikken en komen ze direct op jouw Facebookpagina.

De plugin op mijn pagina staat duidelijk op iedere pagina van mijn blog en ziet er zo uit:

Plugin

20. Gebruik video’s voor een grote impact

Video’s zijn ontzettend populair. Als je in je nieuwsoverzicht kijkt, zie je dit aan de hoeveel berichten die een video bevatten. Mensen vinden video’s geweldig omdat ze ontzettend entertainend zijn. Video’s zorgen ervoor dat je op een veel persoonlijkere manier een connectie maakt met je publiek.

Met video heb je dubbel zo veel bereik op Facebook, omdat Facebook voorrang geeft aan video’s in het nieuwsoverzicht.

21. Plaats een collectie van foto’s

Het plaatsen van een collectie foto’s is de laatste trend binnen de Facebook marketing. In plaats van één foto plaatsen bedrijven een collectie van vergelijkbare foto’s. Je kunt bijvoorbeeld een album maken met de titel: “De 101 meest inspirerende quotes” met 101 afbeeldingen.”

22. Plaats content over een veelbesproken onderwerp

Het algoritme van Facebook bepaalt dat berichten over een veelbesproken onderwerp bovenaan het nieuwsoverzicht van jouw fans komt te staan. Dat is waarom je in je nieuwsoverzicht vergelijkbare berichten van verschillende vrienden ziet. Facebook labelt de berichten met een veelbesproken onderwerp als ‘belangrijk’ en ze willen er zeker van zijn dat je deze berichten niet mist. Maak hier dus gebruik van, zoek uit wat een veelbesproken onderwerp is en plaats hier berichten over.

Ziggo speelde op Vaderdag goed in op een veelbesproken onderwerp op Facebook.

Vaderdag
23. Link naar jouw pagina op je blog en website

Als je een link naar jouw Facebookpagina toevoegt in blogartikelen en op jouw ‘Over Mij’ pagina op jouw blog en/of website, kun je zelfs na lange tijd nog nieuwe likes krijgen. Ik verwijs regelmatig in mijn blogs naar mijn Facebookpagina, bij voorkeur met een link, zodat mensen gemakkelijk op de link kunnen klikken en direct op mijn Facebookpagina komen.

24. Plaats buiten de piekmomenten

Bij tip 13 adviseerde ik je om berichten te plaatsen wanneer je volgers online zijn, maar het kan ook heel goed werken om juist buiten de piekmomenten berichten te plaatsen. Het nieuwsoverzicht is een stuk rustiger op deze momenten, waardoor je volgers jouw berichten eerder zien. Als je dit wilt doen, moet je jouw doelgroep en de markt waarin je jouw product of dienst aanbiedt, goed begrijpen. Misschien staat jouw doelgroep wel om 5 uur in de ochtend op en is dit buiten de piekmomenten. Probeer het eens uit en kijk wat voor jou werkt.

BESPAAR JE ZELF UREN WERK ÉN STRESS MET DEZE KANT -EN -KLARE SOCIAL MEDIA CONTENT KALENDER. Elke dag compleet ingepland voor je tot en met december 2023. Volledig aanpasbaar voor jouw bedrijf. Kijk snel hier: https://www.fanfactor.nl/de-social-media-kalender/

25. Plaats jouw Facebookpagina in de handtekening van je e-mail

Vergeet niet om je Facebookpagina toe te voegen aan de handtekening van je e-mail. Je hebt waarschijnlijk iedere dag contact met ontzettend veel mensen. Als je de Facebookpagina niet in je handtekening hebt opgenomen, loop je de kans mis om meer likes te krijgen van jouw Facebookpagina. Voor het maken van een goede e-mailhandtekening zijn verschillende tools. Met behulp van een tool maak je gemakkelijk een professionele e-mailhandtekening, inclusief een link naar jouw Facebookpagina, in slechts een paar minuten.

Mijn handtekening bevat een aantal afbeeldingen waar mensen op kunnen klikken en zo direct bijvoorbeeld op mijn Facebookpagina komen.

Handtekening

26. Praat over jouw Facebookpagina en Facebooknetwerk in je nieuwsbrief

Vertellen over jouw Facebookpagina (en het netwerk wat je daar inmiddels hebt opgebouwd) in de nieuwsbrieven die je per e-mail verstuurd, is een geweldige manier om meer Facebooklikes te krijgen. Benoem de voordelen om jouw pagina te volgen. Leg uit wat jouw netwerk de mensen te bieden heeft, bijvoorbeeld: mijn Facebooknetwerk is een plek waar mensen samen komen en hun ideeën bespreken. Voeg een call-to-action toe aan deze e-mail, bijvoorbeeld: ‘Vergeet niet om ook mijn Facebookpagina te liken …”

27. Maak fans van mensen die zich aanmelden voor jouw nieuwsbrief

Een handige truc om nieuwe fans te krijgen is door op de bedankpagina, dus nadat mensen zich hebben aangemeld voor de nieuwsbrief, een vind-ik-leuk-knop toe te voegen. Als mensen op deze knop klikken, worden ze direct volgers van jouw Facebookpagina.

28. Geef een product weg op jouw pagina

In plaats van dat je een product weg geeft op jouw blog, doe je dit op je Facebookpagina. Dit zal mensen stimuleren om naar jouw Facebookpagina te gaan. Je kunt mensen niet vragen om jouw Facebookpagina te volgen om ze dan pas de mogelijkheid te geven iets te kunnen downloaden, maar je kunt wel effectief gebruik maken van een call-to-action. Geef mensen een goede reden om jouw Facebookpagina te volgen.

29. Wees actief in Facebook-groepen

Facebookgroepen zijn de beste manier om je te laten zien, zolang je het maar op de juiste manier doet. Word bijvoorbeeld lid van een groep om iets over een bepaald onderwerp te leren, bijvoorbeeld over het schrijven van goede teksten. Nadat je met elkaar tips en feedback hebt uitgewisseld, zul je zien dat er mensen uit deze groep zijn die jouw pagina gaan volgen.

30. Reageer op berichten vanuit jouw Facebookpagina in plaats van je persoonlijke Facebookprofiel

Om meer gezien te worden – wat je ook weer helpt om meer Facebooklikes te krijgen – kun je het beste vanuit je Facebookpagina reageren op andere berichten. Het is bovendien erg makkelijk om te doen. Door vanuit je Facebookpagina te reageren op berichten, wordt je niet alleen vaker gezien, maar bouw je ook gelijk een sterk merk op.

31. Geef producten weg aan invloedrijke mensen binnen jouw branche

Wanneer je jouw producten aan invloedrijke mensen aanbiedt, maak je het voor deze mensen aantrekkelijker om jou te noemen en jouw merk te taggen in hun eigen Facebookprofiel. Dit zorgt ervoor dat jouw bedrijf wordt gezien en helpt je aan meer Facebookvolgers.

Ik heb Aartjan van Erkel (bekend Internet copywriter) geholpen met zijn Facebookadvertenties. Hierdoor noemt hij me regelmatig op zijn Facebookpagina en hebben we recent nog een video opgenomen waar ik een aantal tips gaf.Aartjan van Erkel

32. Promoot je pagina door een samenwerking met een andere pagina

Je kunt met andere pagina’s afspreken elkaar te promoten door de content van elkaar te delen.

33. Netwerken

Netwerken is dé manier om jouw netwerk te laten groeien. Netwerk in andere Facebookgroepen of op andere sociale media zoals Twitter en Instagram. Zodra mensen je leren kennen, kun je ze ook vragen je pagina te liken op Facebook. Op deze manier krijg je eenvoudig nieuwe Facebooklikes.

Let op: het is niet zo dat je jouw Twittervolgers een privé-bericht stuurt en ze vraagt om je Facebookpagina te volgen, terwijl je deze mensen eigenlijk helemaal niet kent. Als je dit doet, krijg je niet de resultaten die je wilt zien. Je moet eerst werken aan een goede relatie, waardoor mensen je leren kennen.

34. Zorg voor een beetje creatieve offline promotie

Als je een offline winkel hebt, kun je mensen jouw Facebookpagina laten volgen op verschillende creatieve manieren:

  • zet de naam van je Facebookpagina op je visitekaartje
  • vraag je klanten om je pagina te liken, waar ze dan 10% korting voor krijgen
  • plak een sticker met de naam van je Facebookpagina op het raam van je winkel
  • zet de naam van je Facebookpagina op al het marketingmateriaal
  • bevestig een magneet met de naam van je Facebookpagina op de achterkant van je auto
  • gebruik een QR-code op je verpakkingen om je Facebookpagina te promoten
  • zet een display met ‘Like ons op Facebook’ in je wachtkamer

Je bereikt met deze manieren de meeste successen als je ook nog eens een reden toevoegt die mensen vertelt waarom mensen ze jouw pagina moeten volgen. Geef bijvoorbeeld een prikkel waardoor mensen ‘nu’ de pagina willen gaan liken en daar niet nog een dag mee kunnen wachten.

35. Maak een geweldige omslagfoto

Als je geen goede Facebook omslagfoto hebt, denken je volgers denken dat je geen waarde hecht aan de details. Sommige mensen kiezen er zelfs door een niet aansprekende omslagfoto voor om de pagina niet te volgen! Zorg dus voor een in het oog vallende en geweldige omslagfoto, die jouw merk/bedrijf/product vertegenwoordigt, waardoor mensen enthousiast worden over jouw Facebookpagina!

In een recent blog leg ik je uit hoe je een goede omslagfoto kunt maken. Daarbij leg ik in een ander blog uit hoe deze omslagfoto ook nog eens goed wordt weergegeven op de mobiele telefoon.

36. Zorg voor een verkorte URL

Als je de link naar jouw Facebookpagina deelt of wilt dat andere mensen jouw pagina kunnen delen, kun je overwegen een verkorte URL te nemen. De link naar jouw Facebookpagina is dan een stuk korter en dit ziet er mooier uit. In mijn blog met vijf tips om de vindbaarheid van je Facebookpagina te verbeteren, zie je bij de tweede tip hoe je een persoonlijke (of verkorte) URL aan kunt maken.

37. Neem je Facebookberichten op in de blogberichten die je plaatst

Een andere manier om volledig gebruik te maken van de bezoekers van je blog, is door voorbeelden van de berichten van jouw Facebookpagina te embedden in je blogberichten. Het is een mooie manier om jouw Facebookpagina onder de aandacht te brengen en nieuwe likes te krijgen.

38. Reageer op je volgers

Om meer likes te krijgen en deze mensen ook terug te laten keren op je pagina, is het belangrijk om te blijven reageren. Niet iedereen die je berichten leest, is altijd een volger van jouw Facebookpagina. Als je op de reacties van deze reageert, krijgen zij een reactie dat je hebt gereageerd. Wanneer mensen dit zien, is het voor hun een extra reden om je pagina te gaan volgen. Bovendien, als mensen zien dat je reageert op berichten en feedback, zien ze dat je aandacht besteedt aan dit soort zaken. Dit is een geweldige manier om een groot voordeel te behalen op Facebook. Mensen zullen jouw Facebookpagina eerder liken, als ze weten dat je betrokken bent bij je publiek. Het geeft ze het gevoel dat jij deze mensen belangrijk vindt, wat natuurlijk ook zo is!

39. Plaats ontzettend goede en originele content

Het plaatsen van originele content, helpt je om meer Facebooklikes te krijgen. Je kunt je er namelijk door onderscheiden. Maak bijvoorbeeld een eigen afbeelding en plaats deze. Je zult zien dat veel mensen dit heel leuk vinden om te zien en daarom je pagina liken.

40. Link naar je Facebookpagina op je contactpagina’s en pagina’s zoals ‘Over ons’

Mensen gaan op websites vaak naar pagina’s met informatie over het bedrijf of naar de pagina met contactgegevens. Deze mensen willen je beter leren kennen en zoeken een manier om met je in contact te komen. Geef deze mensen de mogelijkheid om je Facebookpagina te bekijken en de pagina te liken door op deze pagina’s te linken naar jouw Facebookpagina.

41. Gebruik humor om mensen jouw Facebookpagina te laten liken

Humor is één van de beste manieren om content te delen via je Facebookpagina. Humor werkt zo goed omdat mensen graag geëntertaind willen worden op Facebook. Dit zijn vaak mensen die terug blijven komen naar jouw Facebookpagina als jij grappige berichten blijft plaatsen. Je kunt humor gebruiken, terwijl je tegelijkertijd relevante berichten plaatst voor de branche waar je in werkt. Op het internet zijn talloze grappige afbeeldingen of foto’s te vinden.

42. Deel de inhoud van andere mensen

Een fout die veel mensen met een Facebookpagina maken, is dat ze geen content delen van anderen, ze promoten alleen hun eigen content. De content van anderen delen is een belangrijk onderdeel van het netwerken en marketing op Facebook. Het helpt niet alleen om een relatie met je potentiële volgers en klanten op te bouwen, het laat je publiek zien dat je waardevolle informatie met hun wilt delen en dat het daarbij niet uitmaakt of deze informatie van jou zelf komt of van iemand anders.

Als je de informatie van iemand anders deelt op jouw Facebookpagina, let er dan wel op dat je de persoon waar het bericht vandaan komt, ook in je post opneemt. Dit zorgt ervoor dat:

  • je wordt weergegeven in het nieuwsoverzicht van de persoon waar de oorspronkelijke content vandaan komt
  • je de pagina van het oorspronkelijke bericht laat weten dat je deze hebt getagd
  • je een relatie op kunt bouwen met de pagina of invloedrijke persoon en deze mensen vaker kunt taggen. Dit helpt je zeker om meer Facebooklikes te krijgen!

43. Zorg ervoor dat jij binnen jouw branche een bron wordt van veelbesproken content

We hebben al eerder de voordelen genoemd van het plaatsen van berichten over veelbesproken onderwerpen, maar je kunt nog een stapje verder gaan en de bron van dergelijke content worden! Dit betekent dat je een voorloper bent en jij degene bent die anderen continue voorziet van het laatste nieuws uit jouw branche. Als jij de pagina wordt waar mensen als eerste naar toe gaan voor de laatste nieuwtjes, wordt het voor mensen ook heel logisch om jouw pagina te volgen.

Samengevat

Het is geen geheim dat het krijgen van meer Facebooklikes tijd, geduld en toewijding kost. Als je wilt dat jouw Facebookpagina gaat groeien, gebruik dan bovenstaande tips. Onderneem actie, kies een aantal van de ideeën en begin vandaag nog met het toepassen. Hoe eerder je begint, hoe sneller je resultaten ziet. Als je eenmaal de eerste ideeën hebt toegepast, zal je al snel nieuwe likes krijgen op je pagina.

Comments

  1. Hai. Wat een boeiende pagina. Ik ben redelijk bedreven in fb maar zie toch weer mooie nieuwe dingen. Ik heb wel een vraag: hoe kan het dat mijn bedrijfspagina niet getagd kan worden. Het lukt ook niet met @ ervoor. Ook kan ik maar steeds niet inchecken. Ik begrijp het niet want met mijn eerdere pagina (die nog steeds actief zijn) lukt het wel… hoop dat jij e3n antwoord weet. Bedankt alvast.

    • Ma Marga zegt

      Dit gaat misschien niet helemaal over dit onderwerp, maar ik zit al dagen met een idee om Facebook mogelijk toch echt een stuk veiliger te maken en betrouwbaarder! Kan iemand deze tip doorgeven aan de maker van Facebook? Normaal sta je geregistreerd met een gebruikersnaam, maar het zou een idee zijn om verplicht een gebruikersnaam te kiezen met daar aangekoppeld een digitale vingerafdruk in een fragment van je stem , Sorry! En een fragment van je stem
      Als mensen nu vrienden toe willen voegen op Facebook, dan kunnen ze ook een fragment van een stem horen , En als hij toch misbruik wordt gemaakt door iemand, dan heeft Facebook ook nog eens een digitale vingerafdruk, waarmee mensen makkelijker aangepakt kunnen worden
      Ik denk dat dit vooral belangrijk is bij groepen op Facebook, je kan dan alleen lid worden als je je aanmeldt met een digitale vingerafdruk in een fragment van je stem, daarbij is het natuurlijk belangrijk, dat de digitale vingerafdruk in het fragment van de stem niet gewijzigd kunnen worden

  2. Leuk artikel!

  3. Hallo Anne,ik heb een vraagje over een besloten pagina voor De Alleengeboren Tweelinghelft, ik heb aan de binnenkant van de pagina een bericht vastgezet met informatie. Nu zou ik graag dat bericht plaatsen op de voorkant, dus als mensen lid willen worden dat ze dan eerst de informatie kunnen lezen voordat ze besluiten om lid te worden. Is dat mogelijk.

    Hartelijke groeten
    Mariet Verheijen

    • anneraaymakers zegt

      Hoi Mariet, het is me niet duidelijk wat je bedoelt met een besloten pagina (een FBpagina is altijd openbaar) of met ‘de binnenkant of voorkant van de pagina’. Bedoel je een groep? Als je wilt dat mensen die nog geen lid zijn van de groep alvast kunnen lezen waar de groep over gaat en zo, moet je dat in de beschrijving zetten.

  4. Hartelijk bedankt Anne voor je duidelijke tips!
    Je heb mij gemotiveerd om ze gaan toepassen.

    Groetjes van Anna

  5. Hallo Anne,
    Top Tips!!
    Super. Ik ga er mee aan de slag 😉

    Culinaire groetjes,
    Barry @Iedereen kookt te Kapellen

  6. fokje vd leest visser zegt

    Hallo Anne, Dank u wel voor de waarde volle tips, Ik ben gelijk aan het werk gegaan om mijn logo te bewerk stellen.
    Ik stuur u de logo door op fb chat 🙂

    Groet Fokje

Speak Your Mind

*