Waarom Facebook zakelijk aantrekkelijk is

Je hoort het mij niet zeggen “Je moet op Facebook”. Ik zou je niks op willen dringen waarvan ik niet uitermate overtuigd ben dat het je wat op zal leveren.

Facebook zakelijk inzettenMaar ik heb wel een paar redenen waarom Facebook voor jouw bedrijf aantrekkelijk zou kunnen zijn:

1. Je mag van je Fanpage (zakelijke pagina) één grote brochure maken en hem dagelijks of wekelijks of maandelijks veranderen zonder kosten. Je mag er aanbiedingen op plaatsen, weggevertjes, acties, wedstrijden, je kunt het zo gek niet bedenken. Gratis.

Heb je wel eens iedere week je papieren brochure aangepast?

2. Bezoekers van je fanpage kunnen aangeven dat ze jouw actie, aanbieding, wedstrijd of weggevertje leuk vinden of willen delen. Dat doen ze door op de knop ‘Vind ik leuk’ te klikken. Iedereen in het netwerk van de bezoeker ziet dan dat jouw pagina leuk gevonden wordt.

Over viral  marketing gesproken….

3. Je kunt op je fanpage vragen stellen aan je publiek en om hun mening vragen , bijvoorbeeld op een forum.

Geweldige manier om marktonderzoek te doen.

4. Iedere 13e bewoner van moeder aarde ‘zit’ op Facebook.

Jouw toekomstige klant vast ook.

5. Je kunt je medewerkers voorstellen op je fanpage, je produkten, je filialen, je partners, je favoriete klanten. Je kunt ze hun verhaal laten vertellen en je publiek er bij betrekken.

6. Je kunt verwijzingen maken naar je website, je blog, je Twitter en je LinkedIn pagina.

Wil je meer van dit soort handige, inspirerende tips? Meld je dan aan voor 365 Dagen Facebooksucces op https://www.fanfactor.nl/365

7. Je kunt primeurs, events, workshops, klantendagen en nog veel meer aankondigen op je fanpage en er je netwerk voor uitnodigen.

8. Je kunt foto’s èn video’s plaatsen op je fanpage. Bijvoorbeeld van events. Iedere bezoeker van het event (en zijn vrienden) die op zo’n foto staat, zal de foto ‘liken’.

9. Je kunt downloads aanbieden op je fanpage, bijvoorbeeld een e-book of whitepaper.

Met andere woorden, met jouw Facebook Fanpage kun je je profileren, traffic genereren, betrokkenheid creëren, en de dialoog aan gaan.

Comments

  1. Allemaal heel goede redenen waarom je jouw bedrijf op Facebook moet promoten. Zelfs als je alleen gewoon een page met basic informatie hebt, is dat goed om gevonden te worden. Vele mensen gebruiken, behalve Google, ook Facebook om bedrijven in de buurt te vinden en om te zien of ze producten hebben waarnaar ze op zoek zijn. Zeker een must.

  2. Beste Anne,

    Bedankt voor alle informatie. Ik heb al reeds een Facebook bedrijfspagina, en ben nu ook mijn privé account tevens zakelijk gaan inzetten. Nu deel ik de mensen voor mijn bedrijf in op de lijst *VIEsta Lijst + zet ze op ‘niet toegankelijk’

    Als ik hen dus op de “VIEsta lijst” aanvink dan kunnen deze mensen niet mijn privé berichten zien toch, omdat ik ze ook onder niet toegankelijk plaats?
    Alle openbare berichten kunnen dus gelezen worden door deze groep.
    Maar ik zie dus ook berichten van hen in mijn nieuwsoverzicht en ook in mijn chat overzicht. Hoe kan ik dit instellen dat dit niet zo is?

    En even een vraagje over deze onderstaande tekst van help-facebook.
    Of ik het lees het verkeerd, maar hieronder beweren ze juist in de laatste zin dat openbare berichten dan juist dus weer wel kunnen worden gelezen

    Wat is de lijst Niet toegankelijk?

    Als je iemand op de lijst Niet toegankelijk zet, betekent dit dat je nog steeds bevriend bent, maar dat je alleen berichten deelt met deze persoon met de instelling Openbaar of wanneer je deze persoon tagt in een bericht. Als je bijvoorbeeld bevriend bent met je baas en hem op de lijst Niet toegankelijk zet, dan een foto plaatst met de instelling Vrienden, wordt deze foto niet gedeeld met je baas of andere mensen op de lijst. …………Als je je baas echter tagt in de foto, of de instelling Openbaar gebruikt, kan je baas de foto wel zien………..

    Met vriendelijke groet,

  3. Hoi, ik heb een poll aangemaakt op een zakelijke facebookpagina. Kun je dan ook je vrienden aanmoedigen/uitnodigen om de poll te beantwoorden of is dat alleen een optie voor persoonlijke fb-accounts?

  4. Hoi Anne, Facebook wordt steeds belangrijker ja, zeker als je een community wil gaan maken. Maar ik zet toch vraagtekens bij wat jij hier beweerd over acties, prijsvragen en wedstrijden, e.d…

    Ik beheer een facebook-pagina over het Gardameer met bijna 1200 ‘likers’. (http://www.facebook.com/gardafriends). Wij krijgen steeds meer signalen dat Facebook helemaal niet zo blij is met al die commerciële acties waar bedrijven zich op Facebook mee presenten en gratis reclame mee maken, zonder dat Facebook er iets aan verdient.

    Er schijnen strenge richtlijnen te zijn en overtreders lopen het risico dat hun pagina wordt verwijderd! Zie bijv.: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20110811_winactie_op_facebook_hou_je_aan_de_regels/
    en: http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php

    Hoe denk je hier over?

    Met vriendelijke groet,

    Fred

Speak Your Mind

*