Hoe plaats je een Call To Action button op je Facebook omslagfoto

Facebook heeft onze gebeden verhoord, we hebben een Call To Action knop op onze omslagfoto!

Als jij hem nog niet hebt, deze, zoals Facebook dat zo mooi noemt, Aanzet Tot Actie knop, op jouw omslagfoto op je Facebookpagina, heb dan even geduld, want dan zul je hem zeer binnenkort ook hebben.

CTA_knop

Wat ik altijd predik, is dat je je omslagfoto moet gebruiken, in dit geval een een Call To Action er op moet zetten, zodat mensen er op klikken en vervolgens in actie komen. Zorg dat, als mensen klikken op je omslagfoto, dat er dan een Call To Action en een link te zien is in de beschrijving van de foto.

Dat doe je eenvoudig door op de omslagfoto te klikken en dan op ‘bewerken’.

Wat nu dus nieuw is, is in feite een knop die al op de omslagfoto staat, die je bezoekers in actie gaat zetten. Als je op die knop klikt, en dan op ‘Aanzet tot actie’ maken, dan kun je kiezen wat voor soort knop je zou willen hebben.

Ik zou registreren kiezen als je wilt dat mensen zich aanmelden voor je nieuwsbrief of voor je weggever. In het veld ‘website’ zet je natuurlijk de url van de landingspagina. Het veld ‘Mobiele website’ is optioneel.

Als jouw website niet geschikt is gemaakt voor mobiel, kun je hier een andere url plaatsen. Maar laten we hopen dat jouw website wel geschikt is om te bekijken op mobiele apparaten, zoals een smart phone of tablet. Want dat is heel belangrijk, in deze tijd.

Klik dan op volgende en hier kun je kiezen waar je wilt dat mensen terecht komen als ze op de CTA knop klikken op een mobiel apparaat. Ik zou hier ook kiezen voor website, mits je website natuurlijk geschikt is om te bekijken op een mobiel apparaat.

Dan klik je op maken en het resultaat is een prachtige CTA knop op je omslagfoto.

Het is heel belangrijk dat de landingspagina correspondeert met de omslagfoto. Als iemand op die CTA knop klikt moet de landingspagina relevant en herkenbaar zijn, anders klikken mensen weg.

Zorg er ook voor dat je omslagfoto een goed beschrijving met CTA heeft, zodat als mensen niet op de CTA knop klikken, maar op de omslagfoto zelf, ze ook een link zien naar je landingspagina.

Rechts op je pagina kun je direct zien hoe vaak er op de knop is gedrukt. Ik verwacht vooralsnog geen storm aan clicks, maar dat komt omdat mensen vast nog aan die knop moeten wennen.

Wil je meer van dit soort handige, inspirerende tips? Meld je dan aan voor 365 Dagen Facebooksucces op https://www.fanfactor.nl/365

Heb jij al een Call to Action knop op je omslagfoto? En heb je hem ook al in gebruik genomen?

Reacties

  1. Hoi Anne,
    ik had het in de facebook groep al gelezen en direct gebruik van gemaakt. Ik ben nog niet zo blij met de keuzemogelijkheden, omdat ‘registeren’ voor mij een wat negatieve klank geeft, alsof je al ergens aan vastzit en je weet nog niet waaraan. Ik had liever een knop ‘aanvragen’ gehad. Maar je kunt de knop niet zelf een naam geven, hè? Ik had eerst gekozen voor ‘contact met ons opnemen’, maar nu heb ik toch maar ‘video bekijken’ gekozen. Ook al moeten mensen op de site eerst nog de video aanvragen voor ze hem krijgen. Dus klopt niet helemaal. Lastige keuze vind ik.

  2. Ik heb de CTAknop ook maar denk dat ik er (vooralsnog?) geen gebruik van ga maken. Het is zeker een leuk extra voor velen, daar ben ik van overtuigd. Het zou ook een handige knop zijn bij evenementen, maar dat terzijde.

  3. Hoi Anne,
    Die knop lijkt heel wat. En bedankt voor je uitleg. Neem contact op is wel een beetje een misleidende actie. Tuurlijk genereert het verkeer naar je website maar denk dat de bezoeker een emailadres o.i.d. verwacht toch? 9

Laat wat van je horen

*