7 tips voor Call To Actions in je Facebook advertenties

Het belangrijkste onderdeel van je advertentie is de Call To Action (CTA). De Oproep Tot Actie. Wat wil je dat de bekijker van de advertentie doet? De afbeelding moet de aandacht trekken, de CTA moet hem in actie zetten.

Ik geef je zeven tips die er voor zorgen dat je advertentie converteert:

1. Zorg voor een ‘actie woord’

Een Call To Action moet mensen in actie zetten. Ze moeten er op klikken. Geef je publiek dus een opdracht.

De afbeelding moet de aandacht trekken, maar de opdracht moet hen in actie zetten.

cta2

Een andere manier om actie woorden te gebruiken is aan te geven hoe mensen iets beter, of leuker of gemakkelijker kunnen doen.

– verlies sneller gewicht

– scoor hoger in Google

– leer sneller typen

Wil je meer van dit soort handige, inspirerende tips? Meld je dan aan voor 365 Dagen Facebooksucces op https://www.fanfactor.nl/365

2. Houd je Call To Action” to the point

Je hebt minder dan 1 seconde om de aandacht te trekken, dus zorg dat de CTA duidelijk is. Het is geen songtekst of gedicht. Gewoon een simpele, duidelijke opdracht die niet verkeerd begrepen kan worden. Klik hier: € 15,- korting. En niet zoals JustFab doet met allerlei leuke tekstjes. Ik moet zelfs even goed nadenken om te weten wat er staat. Wat is er mis met: 2 voor de prijs van 1. Bestel nu!

cta3

3. Promoot een voordeel, niet een product

In plaats van iets te roepen over het product of de dienst, promoot je wat het oplevert, het resultaat, of het voordeel:

cta1

4. Stel een vraag

Met een vraag trek je je aandacht. De lezer kan niet niet antwoorden. Plus een vraag hoort in een conversatie en ‘guess what’, op Facebook, in het nieuwsoverzicht, vinden conversaties plaats.

Mensen denken ook in vragen. Ze denken niet ‘heb meer inkomen nodig om dat huis te kunnen bekostigen’. Nee, ze denken ‘hoe kan ik dit huis financieren?’

voorbeeld-goede-advertentie
5. Gebruik negatieve woorden

Dit is een moeilijke. Maar kan heel krachtig zijn. Negatieve woorden zoals ‘Stop!’ of ‘Duur’ en ‘Moeilijk’ kunnen hun werk doen en de aandacht trekken

berichtadvertentie_hoe3

 

6. Hou het kort

Bij advertenties in het nieuwsoverzicht zou je best wat tekst kwijt kunnen. Maar doe het niet

Facebook-ad7. ‘Gratis’ is het toverwoord

Het woord gratis is de gemakkelijkste manier om clicks te genereren

gratis

 

 

 

Reacties

  1. Heldere tips. Ik ga ermee aan de slag.

  2. Dag Anne

    Hoe kan ik een knop “downloaden” of “meer informatie” toevoegen aan mijn facebookbericht?

    Alvast bedankt voor je reactie!

    Ann

  3. Duidelijke voorbeelden, Anne. Ga ik toepassen, dank!

  4. Hoi Anne,

    Ik snap niet zo goed op welke tekst je doelt bij punt 6.
    Op de foto, eronder of erboven?
    Of bedoel je meer in het algemeen dat je de tekst kort moet houden?

    Groeten,
    Cindy

Laat wat van je horen

*