Hoe weet je wat de juiste content is voor jouw publiek?

Het is belangrijk altijd iets te publiceren dat waardevol is voor jouw publiek. Of dat nou op Facebook, Insta, je blog of LinkedIn is.

Alleen dan krijg je hun aandacht.

Hoe kom je er nu achter wat waarde heeft voor jouw publiek?

Simpel! Zoek die plekken op waar jouw publiek zoekt naar informatie. Waar ze vragen stellen.

Facebookgroepen, LinkedIngroepen, fora, Veelgestelde vragen pagina’s op de website van collega’s, concurrenten en soortgelijke bedrijven als het jouwe.

1. Facebook

Als jouw publiek ondernemers is, dan word je lid van een Facebookgroep voor ondernemers. Leg je oor te luisteren.

Welke vragen stellen ze? Met welke problemen worstelen ze?

Ondernemers groep op Facebook

2. Fora

Als jouw publiek jonge moeders is, dan is bijvoorbeeld het forum van Ouders Van Nu ‘the place to be’ voor jou.

Ben je relatietherapeut, lees dan eens door het relatieforum heen. Echt, duizenden onderwerpen voor het oprapen.

Op zoek
Google dus op de fora van magazines die jouw publiek leest. Of ga op zoek op Facebook naar groepen waarvan jouw publiek lid is.

Welke vragen stellen ze? Welke problemen hebben ze? Waar zijn ze enthousiast over?

3. Amazon

En de ultieme goudmijn is Amazon. Echt! Als je dit eerder had geweten!

Stel jezelf de vraag ‘Welke boeken leest jouw publiek?’ ‘Over welk onderwerp?’

Ga naar amazon.com.

Neem wel de Amerikaanse Amazon, want de Nederlandse Amazon stelt niks voor, qua boeken.

Zoek op jouw onderwerp boven in het zoekveld. Laten we weer het voorbeeld nemen van de relatietherapeut. Ik zoek dus op ‘relationship’.

Er komen een aantal boeken naar boven die tientallen reviews hebben. Bovenaan staat ‘The 5 Love Languages’.

Een top onderwerp om over te schrijven!

Scrol helemaal naar beneden, naar de recensies. In die recensies geven de lezers jou zoveel informatie over zichzelf dat je er wel 10 blogartikelen over kunt schrijven!

welke-boeken leest-jouw-publiek

Maak meteen een lijstje met onderwerpen en je hoeft nooit meer na te denken over ‘Wat zal ik er vandaag nou weer eens op zetten?’

Speak Your Mind

*