Vijf tips om de vindbaarheid van je Facebook pagina te verbeteren

advertentiesEen Facebook pagina kan een mooi voorportaal zijn van je website, bedrijf, winkel of restaurant. Maar dan moet je pagina natuurlijk wel gevonden en bezocht worden. Meer bezoekers en dus meer ‘likes’ bereik je met ouderwetse SEO (Search Engine Optimization ), of tegenwoordig SSO (Social Search Optimization).

Vijf  tips om de vindbaarheid van je Facebook pagina te verbeteren in Google en Facebook zelf:

1. Naam
Kies een goede naam. De naam van je pagina is van cruciaal belang, vooral voor vindbaarheid binnen Facebook. Als je boven in Facebook in het zoekveld een zoekwoord intypt, moet jouw pagina tevoorschijn komen in de eerste resultaten.

2. Persoonlijk url
Maak een Facebook webadres aan. Veel eigenaren van pagina’s denken dat dat pas kan bij 25 likes, maar dat is al lang niet meer zo.

In de Pagina-Informatie kun je bij ‘Facebook-webadres’ je url aanpassen. Die wordt dan bijvoorbeeld http://www.facebook.com/jouwbedrijf. Let op: denk goed na over deze url, want je kunt hem later niet meer veranderen.

vindbaar

3. Juiste keywords
Gebruik de juiste keywords over je bedrijf in de Pagina-Informatie van je fanpage. In de velden ‘Korte Beschrijving’ ,  ‘Lange beschrijving’, Missie en ‘bedrijfsprofiel’ gebruik je zoveel mogelijk keywords waarop je gevonden wilt worden. Deze informatie komt te staan op de Infopagina van je fanpage.

4. Links
Post regelmatig links naar je website of andere relevante websites op je tijdlijn. Een websitepagina (wat je Facebookpagina in feite is) die gelinkt is aan andere websites en vice versa, zal hoger scoren in Google.

5. Meer likes
Zorg voor meer paginalikes. Iedere ‘like’ is een link naar jouw pagina. Maar Google zal je pagina ook herkennen als een autoriteit en daar scoor je mee.

Laat wat van je horen

*